Ο τραυματισμός του Ρούμπενς Μπαρικέλο στα δοκιμαστικά της Παρασκευής (29/4), αλλά κυρίως οι θάνατοι του Ρόλαντ Ρατσενμπέργκερ στα δοκιμαστικά του Σαββάτου (30/4) και του Αϊρτον Σένα στην διάρκεια του αγώνα (1/5), είχαν ως αποτέλεσμα η ασφάλεια να γίνει η Νο 1 ανησυχία για την Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA).
Από εκείνο το γκραν πρι και μετά η FIA ανέβασε σημαντικά τα στάνταρ ασφαλείας στη Φόρμουλα Ένα, με αποτέλεσμα ο πρώτος θάνατος οδηγού ως αποτέλεσμα αγωνιστικού ατυχήματος μετά από αυτόν του θρυλικού Βραζιλιάνου να είναι αυτός του Ζιλ Μπιανσί το 2015 (σ. σ. ο Γάλλος τραυματίστηκε σοβαρά στο κεφάλι στην διάρκεια του ιαπωνικού γκραν πρι στις 5 Οκτωβρίου 2014 και υπέκυψε στα τραύματά του στις 17 Ιουλίου 2015).
Πριν το 1994, ωστόσο, και ειδικά στα πρώτα χρόνια της Φόρμουλα Ένα, η «παρθενική» σεζόν της οποίας διεξήχθη το 1950, η κατάσταση ήταν εντελώς διαφορετική: το άθλημα ήταν θεαματικά βίαιο, οι θανάσιμοι τραυματισμοί ένα αποδεκτό μέρος του μηχανοκίνητου αθλητισμού και οι κηδείες μια ρουτίνα. Και μια ημέρα σαν σήμερα, στις 10 Σεπτεμβρίου 1961, καταγράφηκε στη Μόντσα μια από τις μεγαλύτερες αγωνιστικές τραγωδίες στη Φόρμουλα Ένα.
Εκείνη την ημέρα διεξήχθη το ιταλικό γκραν πρι, το οποίο ήταν ο έβδομος από τους οκτώ αγώνες της χρονιάς στη Φόρμουλα Ένα, στην πίστα της Μόντσα με την παλιά «χάραξή» της, μήκους 10 χιλιομέτρων. Τον τίτλο στους οδηγούς διεκδικούσαν δύο οδηγοί της Ferrari, ο 34χρονος Αμερικανός Φιλ Χιλ, και ο 33χρονος Γερμανός Βόλφγκανγκ φον Τριπς, ενώ η «σκουντερία» και η Lotus-Climax έδιναν «μάχη» για το πρωτάθλημα στους κατασκευαστές.
Προς το τέλος του δεύτερου γύρου, η Ferrari του φον Τριπς και η Lotus του Τζιμ Κλαρκ αρχίζουν να επιβραδύνουν, καθώς πλησιάσουν την Parabolica, ωστόσο συγκρούονται. Αποτέλεσμα είναι ο Γερμανός να χάσει τον έλεγχο και το μονοθέσιό του να βγει από την πίστα και να πέσει με μεγάλη ταχύτητα πάνω στο κοινό που παρακολουθούσε τον αγώνα.
Ο φον Τριπς και 11 θεατές σκοτώνονται άμεσα, ενώ άλλοι τέσσερις, σύμφωνα με αναφορές εκείνης της εποχής, αφήνουν την τελευταία πνοή τους αργότερα σε νοσοκομείο.
Πάντως, κάποια στατιστικά κάνουν λόγο για 13 νεκρούς, ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για ένα από τα πλέον θανατηφόρα δυστυχήματα στη Φόρμουλα Ένα.
υπερβαση νομιμου ωραριου
μπαταριες κουζινας γρανιτε
No comments:
Post a Comment